Home Mijn Agis

Mijn Agis

regel alles online!

Inloggen Mijn Agis

Mijn Agis, altijd weten waar u aan toe bent met uw zorgverzekering

In mijn Agis krijgt u een duidelijk overzicht van uw eigen risico en zorgkosten, uw resterende behandelingen of vergoeding voor bijvoorbeeld fysiotherapie of tandarts. U kunt online declareren, uw persoonlijke gegevens en polis bekijken én wijzigen en u heeft toegang tot online zorgverleners. Inloggen gaat veilig met uw DigiD.


  • Demo Mijn Agis

    Demo Mijn Agis

    Bekijk hier in een kort filmpje hoe eenvoudig Mijn Agis is.

  • Mijn Agis, overzicht van uw zorgkosten

    Mijn Agis, overzicht van uw zorgkosten

    In Mijn Agis krijgt u een duidelijk overzicht van uw eigen risico en zorgkosten, uw resterende behandelingen of vergoeding voor bijvoorbeeld fysiotherapie of tandarts. U kunt uw persoonlijke gegevens en polis bekijken én wijzigen en u heeft toegang tot online zorgverleners.

    Mijn Agis, overzicht van uw zorgkosten

    In Mijn Agis krijgt u een duidelijk overzicht van uw eigen risico en zorgkosten, uw resterende behandelingen of vergoeding voor bijvoorbeeld fysiotherapie of tandarts. U kunt uw persoonlijke gegevens en polis bekijken én wijzigen en u heeft toegang tot online zorgverleners.

    Medische gegevens (bijv. zorgkosten) van meeverzekerde kinderen tot 12 jaar kunnen door de verzekeringsnemer in Mijn Agis worden geraadpleegd. In verband met de privacy kan een verzekerde vanaf 12 jaar alleen zelf de eigen medische gegevens inzien in Mijn Agis. Hiervoor kan een DigiD worden aangevraagd. Er is geen minimumleeftijd voor DigiD. Iedereen die in het bezit is van een burgerservicenummer en ingeschreven staat in de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens (GBA) kan een DigiD aanvragen. 

    Via een eenvoudig beginscherm kunt u verschillende functies inzien:

    Mijn eigen risico
    eigen-risico


    Mijn zorggebruik inzien
    zorgverbruik 

     

    Maximale vergoedingen

    maximale-vergoedingen


    Online zorgverleners raadplegen
    online-zorgdiensten


  • Uw declaratie online indienen

    Uw declaratie online indienen

    Upload uw nota (max 5MB per pagina). Vul de bedragen in en verzend! Twee werkdagen later staat uw nota in uw declaratieoverzicht binnen Mijn Agis. Dit kan met alle Nederlandse nota's.

    In 3 stappen uw declaratie online indienen. Upload uw nota (max 5MB per pagina). Vul de bedragen in en verzend! Binnen twee werkdagen staat uw nota in uw declaratieoverzicht binnen Mijn Agis. Dit kan met alle Nederlandse nota's.

    Online declareren

    Online declareren is veilig, makkelijk en snel. Al sinds maart 2010 kunnen Agis-verzekerden hun declaraties eenvoudig online indienen. Via de beveiligde Mijn Agis omgeving kunnen verzekeringsnemers op elk tijdstip een declaratie in dienen. U kunt altijd inloggen bij Mijn Agis met uw DigiD.

    Beschikbaar voor alle browsers!

    Online declareren is beschikbaar op alle moderne browsers. Ook op een iPhone, iPad of Android-toestel.

    Het is tijdelijk niet mogelijk om foto’s te uploaden die met uw mobiele telefoon zijn gemaakt. Momenteel kunt u alleen scans van minimaal 200 dpi of een PDF uploaden. 

    Met de app CamScanner zet u foto's om in PDF. Na het omzetten kunt u het PDF –bestand uploaden met uw smartphone. 


    Let op dat de foto goed leesbaar is, gebruik geen flits en voorkom schaduw.

    We werken er hard aan dat ook foto’s van uw nota worden geaccepteerd. We zijn tegelijkertijd bezig met een app (Iphone en Android) voor nog makkelijker declareren. 

    Specificatie

    U krijgt de vergoeding waar u recht op hebt altijd rechtstreeks uitbetaald. Het bedrag vindt u op de uitbetalingsspecificatie die enkele dagen later in MijnAgis staat.

    Originele nota’s

    Het is belangrijk dat u ons altijd originele nota’s inscant. Betalingsherinneringen en/of kopienota’s kunnen wij niet verwerken. 99% van de declaraties is binnen 9 dagen betaald. Declaraties kunt u tot 36 maanden na de behandeldatum indienen. 

    Declareren zonder scan

    Voor nota’s van alternatieve zorgverleners uit Nederland kunt u ook kiezen om de nota in te dienen zonder scan. U moet dan wat meer gegevens invullen, maar hoeft geen scan of foto te maken. Bewaar de nota goed. We kunnen ter controle  achteraf om de nota vragen.

    In natura

    Met de meeste zorgverleners heeft Agis afspraken gemaakt over de betaling van uw nota. Zij dienen de nota rechtstreeks bij ons in. Vervolgens betalen wij deze nota direct aan uw zorgverlener uit. Dit heet ook wel betaling ‘in natura’.

    Welke vergoedingen krijgt u?

    In het vergoedingenoverzicht vindt u alle vergoedingen op een rij.

    Wanneer moet u wel een declaratieformulier invullen?

    U heeft alléén een declaratieformulier nodig in geval van:

    1. Ziektekosten in het buitenland
    2. Reiskosten voor eigen of openbaar vervoer
    3. Bezoek- of verblijfskosten

  • Gratis advies van zorgverleners

    Gratis advies van zorgverleners

    Wanneer u een vraag wilt stellen aan de online huisarts, de online diëtist, de online fysiotherapeut, de online psycholoog, de online pedagoog of de online logopedist, dan kunt u in deze beveiligde omgeving terecht.

    Bij de online zorgverleners kunt u uw persoonlijke vragen online stellen. Uw vragen worden zorgvuldig en veilig behandeld. Daarom kunt u als Agis verzekerde alleen van deze service gebruikmaken als u inlogt op uw persoonlijke, beveiligde pagina. Deze beveiligde omgeving heet 'Mijn Agis'.



    online huisarts man 

    online huisarts vrouwOnline huisarts

    Soms hebt u vragen over uw gezondheid maar wilt u daar niet meteen uw huisarts mee belasten. Bij de online huisarts kunt u terecht voor advies en informatie. Uw persoonlijke vragen aan de online huisarts worden zorgvuldig en veilig behandeld.
    Stel uw vraag



    fysiotherapeut

    Online fysiotherapeut

    Hebt u last van rug of schouders? Wilt u weten hoe u gezond kunt bewegen? Of hebt u een blessure opgelopen? De online fysiotherapeut geeft u graag advies. U krijgt snel een antwoord op vragen over gezondheid, bewegen en sport. Zo blijft u verantwoord in beweging.
    Stel uw vraag

     

     

    dietist

    Online dietiste

    De online diëtiste kan u bijvoorbeeld informeren over gezonde voeding, vitaminegebruik of voeding tijdens de zwangerschap. Ook legt de diëtist uit hoe u uw voedingspatroon afstemt op een aandoening.
    Stel uw vraag

     

     

    Psycholoog

    Online psycholoog

    Hebt u moeite met een gebeurtenis uit het verleden? Of met de situatie waar u in zit? Dan kunt u een beroep doen op de online psycholoog. Of het nu gaat om het overlijden van een naaste, of een conflict met uw werkgever. Een algemeen advies van de online psycholoog kan u verder helpen.
    Stel uw vraag

     

     

    Logopedist

    Online logopedist

    Heeft uw kind moeite met spreken? Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals een gehoorstoornis. Een logopedist kan u helpen met het vinden van een oplossing. De logopediste Eveline Helder beantwoordt uw vragen over logopedie. Denk hierbij aan de verbetering of het herstel van spraak-, stem-, taal.
    Stel uw vraag

     

     

    Pedagoog

    Online pedagoog

    Wat is normaal gedrag voor een kind van een bepaalde leeftijd? Hoe kunt u het best omgaan met een opvoedkundig probleem? Het zijn vragen die u zich als ouder regelmatig kunt stellen. Pedagoge Esther Bouw beantwoord al uw vragen over opvoeden en opgroeiende kinderen.
    Stel uw vraag

    Agis Zorgcoach

    Met al uw vragen over zorg kunt u ook terecht bij de Agis Zorgcoach. Uw persoonlijke coach die u helpt bij het vinden van zorgverleners in de buurt, bemiddelt in wachtlijsten, informeert over de kwaliteit van zorg en nog veel meer. Ook op het gebied van gezondheid kan de coach praktische informatie geven hoe u zich goed kunt blijven voelen met of zonder kwaal. De Agis Zorgcoach staat graag voor u klaar.
    Telefonisch via 0900 266 94 63 (€ 0,03 p/min.) op werkdagen van 08.30 tot 17.00 uur.
    Stel uw vraag


  • Veilig inloggen met DigiD

    Veilig inloggen met DigiD

    Log veilig in via DigiD.

    Veilig inloggen met DigiD

    Met DigiD kan je bij steeds meer publieke- en overheidswebsites inloggen. Handig én veilig!

    DigiD (spreek uit: 'Diegiedee') staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifieren. Op aanvraag ontvangt u van DigiD hiervoor een gebruikersnaam met wachtwoord. Bij Mijn Agis kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. Voortaan kunt u met DigiD naar steeds meer overheids- en zorginstellingen op internet.

    Let op: Bij DigiD kunt u kiezen uit 3 verschillende zekerheidsniveau's. Om in te loggen bij Mijn Agis hebt u voldoende aan het basisniveau.
    U kunt eenvoudig een DigiD aanvragen. Binnen enkele dagen krijgt u via post uw inlogcode.

    Naar de inlogpagina >>

  • Veelgestelde vragen

    Veelgestelde vragen

    Heeft u een vraag over het inloggen bij Mijn Agis of het gebruik van Mijn Agis? Lees de veelgestelde vragen en de antwoorden daarop.

    Mijn Agis, de persoonlijke omgeving van Agis Zorgverzekeringen

    U kunt bij Mijn Agis eenvoudig inloggen met uw DigiD. In Mijn Agis vindt u al uw polisgegevens, gemaakte zorgkosten, declaraties en de stand van uw eigen risico. Ook kunt u hier online declaraties indienen.

    Inloggen Mijn Agis

     

    Veelgestelde vragen Mijn Agis

    1. Ik kan niet meer inloggen met mijn Agis Account (klantnummer en wachtwoord)
    2. Het lukt me niet om in te loggen, wat doe ik fout?
    3. Ik heb mijn verzekering bij u opgezegd, maar ik kan nog inloggen onder 'Mijn Agis'. Dit lijkt me niet de bedoeling?
    4. Het komt soms voor dat ik meerdere keren moet inloggen terwijl ik maar 1 wijziging wil doorgeven. Waarom is dat?
    5. Ik begrijp niet hoe 'Mijn Agis' werkt; kan ik ergens een handleiding bekijken of downloaden?
    6. Ik heb recentelijk wijzigingen doorgegeven via jullie website. Nu heb ik net een brief van jullie ontvangen waaruit blijkt dat deze wijzigingen blijkbaar niet goed zijn doorgekomen. Hoe kan dat?
    7. Ik krijg een wit scherm als ik klik op “Inloggen”. Hoe komt dat?
    8. Ik woon in het buitenland. Kan ik een DigiD aanvragen?
    9. Waar vind ik mijn declaraties terug in MijnAgis? 
    10. Digid vraagt mij om een nieuw wachtwoord aan te maken

     

    1. Ik kan niet meer inloggen met mijn Agis Account (klantnummer en wachtwoord)
    Voor de veiligheid van uw gegevens hebben we gekozen om volledig over te stappen op DigiD. Door gebruik te maken van DigiD kiest u voor eenvoud en veiligheid. U hoeft niet nóg een inlogcode en wachtwoord te onthouden. Door gebruik te maken van uw DigiD is de veiligheid van uw gegevens gegarandeerd. Agis adviseert u daarom om met DigiD in te loggen. Aanvragen van een DigiD is makkelijk en veilig.

    2. Het lukt me niet om in te loggen bij DigiD, wat doe ik fout?
    Het invullen van de gebruikersnaam en het wachtwoord bij DigiD is hoofdlettergevoelig. Let er dus bij het invullen van uw wachtwoord op dat uw 'Caps Lock'-toets niet aan staat. Let ook op de privacyinstellingen van uw computer. Wanneer deze te hoog staan ingesteld, werkt het inloggen ook niet. Tip: bekijk ook de vraag en antwoord op de website van DigiD.

    3. Ik heb mijn verzekering bij u opgezegd, maar ik kan nog inloggen onder 'Mijn Agis'. Dit lijkt me niet de bedoeling?
    Het gebruik maken van 'Mijn Agis' blijft mogelijk tot een periode van 3 jaar nadat u uw verzekering bij ons heeft opgezegd. U kunt dan bijvoorbeeld nog het no-claimoverzicht inzien en eventueel uitprinten voor uw eigen administratie. Ook niet klanten kunnen inloggen via DigiD, zij zullen dan zien dat ze geen verzekering hebben

    4. Het komt soms voor dat ik meerdere keren moet inloggen terwijl ik maar 1 wijziging wil doorgeven. Waarom is dat?
    Indien u langer dan een kwartier bent ingelogd zonder dat u actief gebruik maakt van 'Mijn Agis', wordt de toegang voor dit deel van onze website uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk verbroken. U kunt opnieuw gebruik maken van 'Mijn Agis' door het venster te sluiten en opnieuw uw browser te starten. U kunt na inloggen opnieuw gebruik maken van 'Mijn Agis'.

    5. Ik begrijp niet hoe 'Mijn Agis' werkt; kan ik ergens een handleiding bekijken of downloaden?
    Agis heeft geen handleiding samengesteld voor het gebruik van 'Mijn Agis'. Agis biedt zoveel mogelijk online hulp aan. Indien niet duidelijk is wat bijvoorbeeld moet worden ingevuld, kunt u de muispijl bewegen over een helpknop ('?') . Agis toont u dan aanvullende informatie. Wordt deze knop niet getoond of heeft u desalniettemin vragen over het gebruik van 'Mijn Agis', dan kunt u hierover contact opnemen met onze klantenservice.

    6. Ik heb recentelijk wijzigingen doorgegeven via jullie website. Nu heb ik net een brief van jullie ontvangen waaruit blijkt dat deze wijzigingen blijkbaar niet goed zijn doorgekomen. Hoe kan dat?
    Doorgaans heeft Agis enkele werkdagen nodig voor het verwerken van door u opgegeven wijzigingen. Het kan voorkomen dat u van ons informatie toegestuurd heeft gekregen waaruit blijkt dat deze wijzigingen nog niet zijn verwerkt. Indien het meer dan tien werkdagen terug is geweest dat u deze wijzigingen aan ons heeft doorgespeeld, willen wij u vragen contact op te nemen met onze klantenservice.

    7.Ik krijg een wit scherm als ik klik op “Inloggen”. Hoe komt dat?
    Als u een wit scherm in beeld krijgt wanneer u probeert in te loggen met uw DigiD, is uw softwareversie wellicht verouderd. Op http://g2.logius.nl/ kunt u controleren of uw software geschikt is voor DigiD.

    8. Ik woon in het buitenland. Kan ik een DigiD aanvragen?
    Als u in het buitenland woont en de Nederlandse nationaliteit bezit, kunt u bij een aantal gemeentebalies in Nederland een DigiD aanvragen. Wanneer u in het buitenland woont, klant bent van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) en AOW-pensioen ontvangt, kunt u bij de SVB een DigiD aanvragen. Een DigiD aanvragen via DigiD.nl is niet mogelijk als u in het buitenland woont. Meer hierover leest u op de website van de rijksoverheid.

    9. Waar vind ik mijn declaraties terug in MijnAgis
    Er zijn drie plekken in MijnAgis waar u iets kunt vinden van uw declaraties
    1    Updates : daar staan de brieven in, zoals polisbladen en declaratie-overzichten. In het overzicht kunt u klikken dan ziet u de details. Daar kunt u bij “Bijlage” op de PDF link “Bijlage downloaden” klikken

    a.  Afhankelijk van de instellingen van uw eigen computer wordt dit in de browser zelf getoond of geopend in Acrobat Reader.
    b.  Acrobat Reader kunt u gratis downloaden vanaf http://get.adobe.com/nl/reader .
    c.  Lukt het niet, kies dan rechter muisknop, en dan “link opslaan als” of  “Doel opslaan”. Bewaar het op bijvoorbeeld het bureaublad, en open het vanaf daar.

    2    Declaraties: Daar vindt u de door u ingediende declaraties, kunt u klikken op de details (klapt open). Aan de onderkant kunt u naar andere jaren navigeren.
    3    Zorggebruik: Daar vindt u alle zorggebruik. Zowel de door u zelf gedeclareerde als ook door huisarts of andere zorgverleners rechtstreeks in rekening gebrachte zorg. Details kunt u inzien door op de regel te klikken.  Aan de onderkant kunt u naar andere jaren navigeren. 

    10. Digid vraagt mij om een nieuw wachtwoord aan te maken
    Vanaf 5 mei 2014 worden gebruikers met een zwak wachtwoord gevraagd een nieuw sterk wachtwoord te kiezen bij DigiD. Daarnaast wordt het voor een gebruiker makkelijker om een wachtwoord te wijzigen. Komt u er niet uit? Bel of mail de helpdesk van DigD.

    Inloggen Mijn Agis